Waarom is het belangrijk om online zichtbaar te zijn? Dit is een goede vraag, een vraag waar iedereen waarschijnlijk een ander antwoord op heeft. Want wat is online zichtbaar zijn nu precies? Dit gaat zoveel verder dan af en toe iets plaatsen op je fb pagina. Om goed online zichtbaar te zijn moet je voldoen aan een aantal facetten, voordat het effectief zal zijn. Anders slinger je wat online en heeft het geen enkele toegevoegde waarde.
Ik zie heel veel ondernemers maar wat doen. Ze posten eens wat op Fb of plaatsen een foto op instagram. Ze gooien hun online kanalen vol met alleen maar aanbod van diensten en producten. Er is vaak geen strategie en er is niet nagedacht over waarom ze posten wat ze posten. Het is vaak om maar wat gepost te hebben, want je moet wel online zichtbaar zijn.
Maar het kan ook anders!
Er is maar 1 reden om online zichtbaar te willen zijn, en dat is je ideale klant bereiken op een manier zodat deze zich kan identificeren met jou, de persoon achter het bedrijf. Mensen kopen niet van een logo. Nee ze kopen van een mens. Ze kopen een gevoel.
Belangrijk in het online zichtbaar zijn is dat je herkenbaar wordt en blijft. Dat je je merk consistent hebt doorgevoerd. En daarmee je ideale klant aanspreekt.
Maar hoe doe je dit dan allemaal?
Een beetje ondernemer heeft hier natuurlijk al goed over nagedacht. Maar nadenken is nog maar het begin. Ik adviseer je om dit echt helemaal uit te gaan schrijven. Er een mooi document van te maken. Dit betekent niet dat het dan voor altijd vast zal staan. Nee, jij groeit mee met je bedrijf en je ideale klant. Je zult altijd goed moeten blijven luisteren naar je ideale klant. Wat is het probleem? Wat is de (hulp)vraag? Waar kan jij je klant mee helpen? Theorie is als jij dit blijft doen, zal je ook blijven groeien met je bedrijf.
Als je hulp nodig bent om dit document te maken dan verwijs ik je graag naar mijn “Get started” pakket. Daarin maken we samen dit document, zodat jij duidelijk hebt wat je merkbeeld zal zijn.
Waar komt het belang online zichtbaar zijn naar voren?
Nu!, Want het is duidelijk waarmee jij je ideale klant kan gaan aanspreken. Het is duidelijk welke tone of voice bij ze past en welk kleurgebruik ze aantrekt. Welk probleem jij kunt oplossen. Nu kan je dus heel strategisch online zichtbaar gaan worden. Je kan je merk op gaan bouwen. Je kan je bedrijf opmerkelijk zichtbaar gaan maken.
Bedenk je customer journey, de weg die je ideale klant loopt in zijn of haar koopproces. We weten allemaal dat we nooit direct bij de eerste kennismaking wat kopen. Nee, we willen meer informatie, weten met wie we in zee gaan, weten wat er aangeboden wordt en nog belangrijker wat het resultaat zal zijn van je aankoop. Dus in je online zichtbaar zijn zul je ook over deze fases in de customer journey moeten gaan nadenken. Daarom posten we met een duidelijk doel. Maken we gebruik van funnels en leiden we onze ideale klant door hun costumer journey.
Dit begint allemaal door zelf online zichtbaar te zijn. Laat jezelf zien , maak impact en trek de juiste klanten aan!
Download mijn Ebook “5 onmisbare tools voor je online zichtbaar zijn” en maak een start met je zichtbaarheid.
Heel veel plezier wil ik je wensen met deze leuke reis, zowel voor je klant in zijn of haar costumer journey als voor jou. Geniet van het creëren van jouw online etalage.
Creatieve groet,
Astrid