Snackable content.
Een verzamelnaam voor digitale content die snel en zonder enige moeite “gegeten” kan worden. Het zorgt vaak voor die 1e belangrijke aandacht voor je content die je wilt grijpen. Zoals het ook wel mooi wordt verwoord ; “Scroll-stopping content” .
Het is content die visueel opvalt. Het is herkenbaar, relevant en het doel is direct duidelijk. Nog een extra hapje is geen probleem.
Kenmerken voor dit soort content zijn:
– Eenvoudig te begrijpen en gebruiken. Bijvoorbeeld het direct kunnen lezen zonder eerst je email adres achter te hoeven laten.
– De contentduur, hoelang het duurt om te bekijken.
– Het taalgebruik.
Ik noem een aantal content mogelijkheden die onder snackable content vallen.
- Niche gerelateerde quotes of quotes die je ideale klant aanspreken. Gebruik interessante foto’s om je quote mee te versterken.
- Memes. Memes gaan over het algemeen snel viral. Maar zelf een meme maken is niet gemakkelijk.
- Infographics : informatieve waardevolle content , maar wel snackable! Ze zijn leuk , praktisch, en zorgen voor interactie.
- Gifjes. Je kent ze wel die korte videootjes. Ook hier geld zelf maken is niet heel eenvoudig. Als je het wel wilt proberen heb ik een leuke informatieve video op youtube gevonden. Stuur maar een DM voor een linkje.
- Audiobestanden. Je kunt van je podcast visuele content maken en dit delen op je social media. Zodat direct de sound hoort als je het bericht aanklikt.
- En last but not least de verkorte video. De reel op instagram. De videocontent van TikTok behoort hier ook toe. Deze snackable content gaat er het komende jaar in als een lekker hapje. Je kunt op een snelle maar vooral entertainende manier informatie delen. Deze manier zorgt nu voor de meest engagement op Instagram.
Doel van dit soort content is in de 1e seconden meer
- aandacht,
- bereik,
- views,
- clicks,
- likes
- shares te ontvangen.
- En niet onbelangrijk de doelgroep op te warmen voor het hoofdgerecht.
Maak jij al gebruik van snackable content?